דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Coaching - אימון אישי קבוצתי 

מאת    [ 12/12/2005 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 5865 פעמים ]

"איך יוצאים מהפלונטר?"; "מה אני באמת רוצה בחיים?"; "מדוע אני תקוע/ה?"; "מדוע אני מביא/ה את עצמי למקומות שאינני רוצה להיות בהם?"; "איך משיגים את מה שאני רוצה?"; "איך מגעים להישגים בעבודה", "איך משפרים ביצועים מקצועיים", "איך משפרים את היחסים עם א/נשים סביבי" - אלו שאלות שעולות בתכיפות משתנה בחיי כל אחת ואחד מאיתנו. א/נשים רוצים להפיק מעצמם/ן יותר ממה שיש להם/ן כרגע, לממש את הפוטנציאל האישי במלואו. רובנו מחפשים את הדרך להגיע להצלחה ולסיפוק בעבודה ולשילוב טוב יותר בין בתחומי החיים השונים.


האימון האישי הוא אחת הדרכים הממוקדות והאפקטיביות ביותר כדי להשיג הישגים, סיפוק, הצלחה ואיזון בחיים.


את מקומם של החונכות, הליווי והייעוץ, תפס האימון. הוא אינו תהליך טיפולי, אלא תהליך של כיוון, הדרכה, דרבון והנעת המאומנת לעשייה והשגת יעדים. הערך המוסף של האימון הוא ביישומיות הגבוהה שלו, בקצב, בדרישה הבלתי מתפשרת לזוז קדימה למרות המגבלות, הדרישה לתוצאות והתפיסה שהתוצאה של היום היא נקודת הפתיחה של מחר. ה- Coaching , האימון האישי, רענן את המקצוע, הוסיף לו קצב מוגבר והתלהבות. האימון האישי בא להפיק ממך את המיטב שבך ולהעניק לך יכולות לפרוץ דרך, ולחוות את חוויית ההתקדמות, המימוש העצמי וההצלחה.

מהו אימון אישי קבוצתי ??

פריצת דרך אינה מתרחשת בחלל חברתי, משפחתי או עסקי ריק. היא אינה מתרחשת בואקום.

אימון אישי בתוך חלל קבוצתי, מאפשר את המיטב משני העולמות: אימון אישי מחד, ואימון קבוצתי הכולל תרגול מעשי ומשוב, מאידך.

המתודה פותחה על ידי ד"ר מירה חניק וחנה בית הלחמי, המביאות עימן ביחד כ- 30 שנות ניסיון בליווי אישי ואימון קבוצות ויחידים, בתוך אירגונים ומחוצה להם. בהתבסס על ניסיוננו הרב, הגענו למסקנה כי מסלול האימון האישי, המלווה בשיקוף ושיתוף קבוצתי, הינו היעיל ביותר הן להשגת יעדים אישיים והן לאפקטיביות של תהליך ה- coaching בארגונים.


בדרך כלל, רואה המאמנת את עולמו/ה של המאומנ/ת דרך משקפי במאומנ/ת. למאמנת ידע, ניסיון וכישורים המאפשרים לה לתרגם את אותה תמונה לתהליך ייעוצי, שיקדם את המאומנת בחיים האמיתיים. בחלק מהמקרים, אימון אישי בקבוצה משפר את נקודת התצפית ומחדד אותה, תוך שהוא מאפשר למאומנים/ות לקבל משובים הדדיים, לבחון את התהליכים האינדבידואליים בעיניים אחרות, תוך שהמפגש יוצר דינאמיקה ספונטאנית של קבוצת תמיכה עבור המאומנים ומעניק הזדמנות למאומנ/ת להתאמן "על יבש" בהישגיו/ה, בתנאי "מעבדה" ועם משוב מבוקר מהמאמנת. כמו כן מאפשרת הקבוצה את העבודה ההשלכתית - זיהוי פתרונות אישיים באמצעות חוויה משותפת או חוויית האחר/ת.

הקבוצה מספקת "תנאי מעבדה" של מיומנויות, אופציות ורעיונות שהמאומנ/ת לוקח/ת אל חייו/ה הפרטיים, הציבוריים והבינאישיים.

למי מתאים האימון?

אימון אישי (Coaching) בא לקדם אותנו מההווה - לעתיד טוב יותר.

האימון האישי מתאים לכולם - בין אם את/ה עובד/ת או מובטל/ת, מנהל/ת או עבוד/ת זוטר/ה, במקצוע אהוב או בצומת החלטה על שינוי מקצועי, בשאיפה לשינוי דראסטי או בשאיפה לתיעול וניתוב הישגי יותר, ממוקד יותר של מסלול החיים הנוכחי.

מאפייניו העיקריים של האימון הינם מיפוי מצב נוכחי, הצבת יעדים ועבודת אימון להשגתם, תוך עבודה מעשית ויישומית לפריצת חסמים ומכשלות. האימון יוצר שיטה אישית עימה יכול/ה המואמנ/ת להמשיך והתקדם אף לקראת הצבתם והשגתם של יעדים עתידיים. במידה רבה, עוסק האימון בשני מרחבים עיקריים: מערך יעדים עכשווי, והקניית כישורים אישיים לפעילות עתידית.

אם, לצורך ההדגמה, מגיע/ה המאומנ/ת לאימון במטרה ליצור זוגיות מחד, או להתקדם בעבודה מאידך - הרי שבמקביל לעבודה אינטנסיבית, מתועלת ושיטתית להשגת היעד, מקנה האימון למואמנ/ת גם את הכלים לארגון, תקשרות בינאישית, זיהוי ועקיפת חסמים, כלי ביצוע וכלים אישיים להתמודדות עם קונפליקטים שונים, אותם יכול/ה המאומנ/ת להפעיל בכל תחומי החיים.

לא בכדי תפס האימון האישי, ה- Coaching, מקום חשוב כל כך בחייהם של ארגונים ופרטים, נשים וגברים, שהגיעו אליו מנסיבות שונות.

מאומנים מדווחים על השפעות של אימון מנהלים על חיי משפחה או חברה טובים יותר, על השפעות של אימון אישי על תחום התעסוקה ועל מיצובם המעמדי במקום העבודה, ועוד.


חנה בית הלחמי הינה יועצת שיווק בינלאומי, יועצת אסטרטגית ומאמנת, מנחת קורסים בשיווק והעצמת נשים, עורכת האתר http://www.hbh.co.il, עורכת משנה של אתר הדרך למעלה, עוסקת אף בפעילות לוביסטית וציבורית בנושאי שוויון חברתי ומגדר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב